Min strategi på börsen

market.jpg
Det har varit snabba svängar men mest storstryk på börsen den senaste tiden. Förvisso har jag inte backat lika mycket som index. Dels tack vare att amerikanska banker hållit emot kursen i ett av mina favoritbolag. Och där finns egentligen inte mycket till nedsida enligt min bedömning. Dels har en av mina fonder varit motvalls och ökat i värde. Annars ser det inte så roligt ut.

Dock vet jag inte riktigt vad man skall säga om kreditkrisen. Ingen verkar ju riktigt veta. De jag litar på menar dock att detta kan vara en nyttig smäll på fingarna för oansvariga kreditgivare, samt att fundamenta i övrigt är god.

Det blir i alla fall inga paniktilltag för min del. Min strategi för den närmaste tiden är att sänka belåningen till noll, snitta ner i de bolag som jag har och i övrigt inte nyinvestera. Det vill säga, jag avvaktar utvecklingen och bygger upp min likvid. Får man frossa för en sådan här korrigering har man antagligen inte på börsen att göra.

Affiliator Affiliateprogram

Kommentera

