Avslut

Som du kanske har märkt så har aktiviteten gått ner här på bloggen.

Inser nu att jag inte längre har den tid som behövs för att driva den vidare. All kraft måste läggas på mina två företag. Kunder som går i konkurs och smarta konkurrenter gör att jag har mer än fullt upp.

Förhoppningsvis kan jag någon gång i framtiden börja blogga igen. Men det blir i så fall på en helt ny blogg, i eget namn och med mer genomarbetade inlägg.

Bloggen Klotband avslutas härmed efter ett år och tio månader, 424 inlägg, 206 kommentarer och 27 772 visningar.

Den kommer att ligga kvar i cirka en månad, sedan släckas ned.

2 svar

  1. Tack för det du skrivit. Jag har ofta haft annan åsikt än du, men nästan alltid tyckt du skriver tänkvärt. Måste dock fråga; varför stänga ned bloggen? Varför inte låta de 424 mycket läsvärda inläggen finnas kvar?

    Jag har inte full koll på vartenda inlägg du skrivit, men jag tror flera av dem kommer fortsätta vara läsvärda; värda att länka till för bloggare som skriver om liknande ämnen och så.

    Jag förstår ditt beslut, men tycker du bör kunna ha kvar din blogg, om än som en statisk sida.

  2. Tack för din åsikt. Ok. Är väl lite rädd att om jag har kvar bloggen så skulle jag frestas att skriva mer, avslutet blir inte definitivt, och därmed skulle jag tappa viktig fokus från företagandet i ett ganska kritiskt läge.

    Dessutom är jag inte riktigt nöjd med allt jag skrivit, ibland har inläggen präglats av ”skriv i vredesmod och det kommer bli det bästa inlägg du någonsin ångrat”. En och annan journalist känner till mitt riktiga namn och jag är väl lite nervös över att det jag skrivit i bloggen kan bita tillbaka någon gång i framtiden.

    Men, ok, jag gör ett försök och låter bloggen stå kvar som ett arkiv. Får väl öva min självdisciplin och stå för vad jag skrivit.

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

